Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot wijziging van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 3 oktober 2002 tot vaststelling van het administratief en geldelijk statuut van het personeel van het Overheidsbedrijf voor de Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap, de 24 avril 2019

Artikel 1. Het opschrift van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 3 oktober 2002 tot vaststelling van het administratief en geldelijk statuut van het personeel van het Overheidsbedrijf voor de Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap, wordt vervangen als volgt :

" Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 3 oktober 2002 tot vaststelling van het administratief en geldelijk statuut van het personeel van het Overheidsbedrijf voor de Digitale Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap ".

Art. 2. In artikel 1 van hetzelfde besluit wordt het woord " nieuwe " vervangen door het woord " digitale ".

Art. 3. In artikel 4 van hetzelfde besluit dat artikel 2, § 2, van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap aanpast, worden de volgende wijzigingen aangebracht :

  1. het woord " zes " wordt vervangen door het woord " zeven " ;

  2. het woord " ,16 " wordt ingevoegd tussen de woorden " 15 " en " en 16+ ".

    Art. 4. In artikel 5 van hetzelfde besluit dat artikel 3 van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap aanpast, worden de volgende wijzigingen aangebracht :

  3. in het eerste lid worden de woorden " onverminderd artikel 3bis " ingevoegd tussen de woorden " De ambtenaren-generaal worden " en " tijdelijk " ;

  4. het tweede lid wordt vervangen als volgt :

    " De ambtenaren van de andere categorieën worden benoemd door de Minister die belast is met administratieve informatica, op voorstel van het Directiecomité, of door de ambtenaar-generaal aan wie deze bevoegdheid gedelegeerd wordt. ".

    Art. 5. In hetzelfde besluit wordt een artikel 5bis ingevoegd dat een artikel 3bis in het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap invoegt, luidend als volgt :

    " Art. 5bis. Er wordt een artikel 3bis ingevoegd dat als volgt dient te worden gelezen :

    Art. 3bis. § 1. In afwijking van het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 20 september 2012 tot instelling van een mandatenregeling voor de ambtenaren-generaal van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap en de instellingen van openbaar nut die onder het Comité van Sector XVII ressorteren, wordt de Directeur-generaal van Informatica tijdelijk door de Regering benoemd overeenkomstig de procedure bepaald in de volgende paragrafen.

    § 2. De betrekking van Directeur-generaal van Informatica waarin het mandaat moet worden ingevuld, wordt uiterlijk 6 weken na de eedaflegging van haar leden, rechtstreeks na de hernieuwing van het Parlement, door de Regering vacant verklaard.

    Tegelijk met het vacant verklaren van de betrekking stelt de regering een opdrachtenblad op, op basis van een door het Directiecomité voorgesteld ontwerp van opdrachtenblad en dit uiterlijk drie weken na de eedaflegging van de leden van de regering rechtstreeks na de herrnieuwing van het Parlement. De regering keurt het ontwerp van opdrachtenblad goed. Indien binnen deze termijn geen voorstel wordt ingediend, stelt de regering zelf een opdrachtenblad op.

    Het opdrachtenblad bevat de volgende elementen :

  5. de voorwaarden voor de toegang tot de betrekking ;

  6. de ambtsbeschrijving en het bevoegdheidsprofiel van het toe te kennen ambt ;

  7. de bepaling van de beheersopdrachten die aan de mandaathouder worden toegewezen ;

  8. de te bereiken doelstellingen voor het strategische beheer, die inzonderheid bepaald worden op basis van de verklaring betreffende het gemeenschapsbeleid ;

  9. de toegekende begrotingsmiddelen en menselijke middelen.

    § 3. Onmiddellijk na de vacantverklaring doet de Regering de oproep tot kandidaten door middel van elk geschikt publicatiekanaal.

    Om zich kandidaat te stellen voor de betrekking moeten de kandidaten aan de volgende algemene voorwaarden beantwoorden :

  10. een gedrag hebben dat in overeenstemming is met de eisen van het ambt ;

  11. de burgerlijke en politieke rechten genieten ;

  12. voor de personen die aan een statuut onderworpen zijn, geen niet doorgehaalde definitieve tuchtsanctie ondergaan ;

  13. aan de dienstplichtwetten voldoen;

  14. het bewijs leveren van de medische geschiktheid die vereist is voor het uit te oefenen ambt ;

  15. geen politiek mandaat uitoefenen dat, voor een ambtenaar, een politiek verlof van ambtswege van meer dan vier dagen per maand met zich mede brengt ;

  16. geen van de volgende politieke mandaten uitoefenen : schepen, burgemeester, of voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn ;

  17. geen dienstvrijstellingen of facultatieve politieke verloven genieten, die met het politiek verlof van ambtswege gecumuleerd, ertoe zouden leiden dat een totaal van vier werkdagen afwezigheid per maand zou worden overschreden.

    Niemand mag zich kandidaat stellen voor de betrekking van Directeur-generaal Informatica als hij of zij, op het einde van de vervaldatum van de indiening van de kandidaturen, niet aan de volgende voorwaarden voldoet:

  18. houder zijn van een diploma dat toegang geeft tot niveau1, of geslaagd zijn voor een vergelijkend examen voor overgang naar niveau 1 of een ermee gelijkgesteld niveau, of houder zijn van een getuigschrift van verworven competenties buiten het diploma dat toegang geeft tot niveau 1, waarbij dat getuigschrift wordt uitgereikt of erkend door de School voor overheidsbestuur of door een andere instantie aangewezen door het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 22 juli 1996 houdende het statuut van de ambtenaren van de Diensten van de Regering van de Franse Gemeenschap ;

  19. het bewijs kunnen leveren van een beroepservaring inzake informatica van ten minste 10 jaar in een ambt van niveau 1 of ermee gelijkgesteld, waaronder 6 jaar ervaring inzake beheer van teams en 6 jaar ervaring inzake beheer van projecten.

    § 4. De kandidaturen moeten per aangetekende brief bij de Minister bevoegd voor Administratieve informatica ingediend worden en dit uiterlijk één maand na de vacantverklaring van de betrokken betrekking.

    De Kandidaturen bevatten :

  20. een gestandaardiseerd curriculum vitae, waarvan het model vastgesteld wordt door de Regering op voorstel van de Minister van Ambtenarenzaken en de Minister bevoegd voor Administratieve informatica, met inbegrip van de bekwaamheidsbewijzen en verdiensten.

  21. een motivatiebrief met inzonderheid de beschrijving van de strategische visie van de kandidaat en de uiteenzetting van de wijze waarop deze het mandaat wil uitoefenen.

    De kandidaat die in zijn huidige betrekking aan een tuchtregeling onderworpen is, voegt bij zijn kandidatuur een attest betreffende de staat van zijn tuchtdossier.

    De selectiecommissie bedoeld in...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT