Besluit van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie tot vaststelling van het huishoudelijk reglement van de selectiecommissies voor de mandaathouders van de Diensten van het Verenigd College en van de bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan Personen en Gezinsbijslag van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, alsook van de vergoeding van hun leden, de 5 juillet 2018

HOOFDSTUK I. - Definitie

Artikel 1. Voor de toepassing van dit besluit moet men onder `statuten' verstaan, de besluiten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van 5 juni 2008 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren en stagiairs van de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad en van 21 maart 2018 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren en stagiairs van de bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan Personen en Gezinsbijslag van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad.

HOOFDSTUK II. - Termijnen

Art. 2. De in dit besluit vastgelegde termijnen worden geteld in kalenderdagen en omvatten alle dagen, met inbegrip van zaterdagen, zondagen en feestdagen.

Elke termijn wordt berekend vanaf de dag volgend op de afgifte van het stuk of vanaf de derde werkdag volgend op de aangetekende verzending ervan, waarbij de postdatum als bewijs geldt, tenzij de geadresseerde het tegendeel bewijst.

Enkel de afgifte van documenten en postzendingen doet de termijnen ingaan, met uitsluiting van e-mails.

HOOFDSTUK III. - Zetel

Art. 3. De selectiecommissies, opgericht bij artikelen 23/1 en 23 van de statuten hebben als zetel de Diensten van het Verenigd College, Louizalaan 183, 1050 Brussel.

Die zetel kan verplaatst worden op grond van een beslissing van de leden bevoegd voor Openbaar Ambt betekend aan het secretariaat van de commissie.

HOOFDSTUK IV. - Aanhangigmaking van de commissies en oproeping van de leden

Art. 4. De leden van het Verenigd College bevoegd voor het Openbaar Ambt, voor wat betreft de betrekkingen van leidend ambtenaar en adjunct-leidend-ambtenaar, of de voorzitter van de directieraad van de instelling in kwestie, voor wat betreft de betrekkingen van directeur-diensthoofd roepen elke commissie bijeen per aangetekend schrijven en per e-mail, met daarin vermelding van de termijn waarbinnen de commissie een advies moet uitbrengen. Die termijn mag niet korter zijn dan 30 dagen na ontvangst van de aanvraag door de voorzitter van de commissie.

Art. 5. De oproepingsbrief wordt minstens tien dagen voor de zitting verstuurd naar de commissieleden.

Die bevat de agenda en een kopie van alle documenten met betrekking tot elke kandidatuur.

Zodra de oproepingsbrief verzonden is, kunnen de documenten eveneens worden geraadpleegd bij de zetel van de...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT