Besluit van de administrateur-generaal tot delegatie van bevoegdheden aan verantwoordelijken voor de dienst, experten, bekkencoördinatoren, verantwoordelijken voor een team en verantwoordelijken van de Vlaamse Milieumaatschappij, de 27 mai 2021

HOOFDSTUK 1. - Algemene bepalingen

Artikel 1. Als in dit besluit de beslissingsbevoegdheid voor bepaalde aangelegenheden expliciet gedelegeerd wordt, strekt de delegatie zich ook uit tot:

  1. de beslissingen die moeten worden genomen in het kader van de voorbereiding en de uitvoering van de bedoelde aangelegenheden;

  2. de beslissingen van ondergeschikt belang of aanvullende aard die noodzakelijk zijn voor de uitoefening van de bevoegdheid of er inherent deel van uitmaken;

  3. het sluiten van overeenkomsten.

    Art. 2. De in dit besluit vermelde bedragen zijn bedragen inclusief de belasting over de toegevoegde waarde.

    Art. 3. Het personeelslid dat bij ter beschikkingstelling, langere afwezigheid of om andere redenen door de administrateur-generaal tijdelijk wordt aangewezen ter vervanging beschikt over dezelfde delegaties als het betrokken vervangen personeelslid.

    HOOFDSTUK 2. - Algemene delegaties

    Art. 4. § 1. De hiernavolgende bevoegdheden van de administrateur-generaal worden gedelegeerd aan de experten en de verantwoordelijken voor een dienst van de Vlaamse Milieumaatschappij:

  4. het ondertekenen van de briefwisseling, inclusief elektronische briefwisseling, aan personeelsleden van de Vlaamse Milieumaatschappij en aan derden met uitzondering van alle briefwisseling met de minister, het Rekenhof, de Interne Audit, de selector en de Inspectie van Financiën;

  5. het nemen van de leiding van de hun toevertrouwde dienst, het instaan voor de organisatie van de werkzaamheden, het goed functioneren van de dienst, uitoefenen van gezag, het zorgen voor de motivatie en de orde bij de personeelsleden binnen de geldende richtlijnen;

  6. het geven van toestemming aan personeelsleden om gebruik te maken van een eigen voertuig voor dienstverplaatsingen, en het toekennen van treinvorderingen voor zichzelf en voor personeelsleden;

  7. het toestaan van binnenlandse zendingen en zendingsopdrachten van 1 dag in de buurlanden aan personeelsleden;

  8. inzake overheidsopdrachten, voor zover in lijn met de interne begroting van VMM en de jaardoelstelling van de desbetreffende kern en thema opgenomen in het ondernemingsplan:

    1. het plaatsen van overheidsopdrachten tot een bedrag van 10 000 euro, inclusief BTW. Dit grensbedrag heeft betrekking op:

      1) de geraamde waarde van de opdracht voor:

    2. alle voorbereidende beslissingen, waaronder minstens de principiële beslissing tot uitvoering van de opdracht, de keuze van de gunningsprocedure, de goedkeuring van de opdrachtdocumenten en de selectiebeslissing;

    3. de beslissing tot niet-plaatsing;

      2) het goed te keuren offertebedrag voor de gunningsbeslissing.

    4. het plaatsen van overheidsopdrachten van beperkte waarde die tot stand komen met aanvaarde factuur tot een bedrag van 10 000 euro, inclusief BTW als vermeld in artikel 92 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten;

    5. het nemen van de beslissingen over de uitvoering van een overheidsopdracht, prijsvraag of raamovereenkomst, ongeacht de financiële weerslag ervan indien ze delegatie hebben om voor een bepaalde overheidsopdracht, prijsvraag of raamovereenkomst de gunningsbeslissing te nemen. Indien ze geen delegatie hebben om voor een bepaalde overheidsopdracht, prijsvraag of raamovereenkomst de gunningsbeslissing te nemen, is de delegatie beperkt tot het nemen van de beslissingen over de uitvoering van een overheidsopdracht, prijsvraag of raamovereenkomst binnen het wettelijke kader en tot een gezamenlijke maximale financiële weerslag van 15% van het oorspronkelijke opdrachtbedrag.

    6. het doen van bestellingen op grond van raamovereenkomst of via een aankoopcentrale, binnen het voorwerp en de bepalingen van die bestellingsopdracht, en tot een bedrag per bestelling van maximaal 10.000 euro;

  9. het elektronisch ondertekenen van de staten van reis- en maaltijdvergoedingen van medewerkers;

  10. het toestaan van verloven en dienstvrijstellingen aan personeelsleden, behoudens de verloven bedoeld in artikel 4, 2°, g), 1) tot 4) van het besluit van 27 mei 2021 van de administrateur-generaal van de Vlaamse Milieumaatschappij houdende delegatie van algemene en specifieke bevoegdheden aan de afdelingshoofden.

    § 2. De bevoegdheden, vermeld in paragraaf 1, worden tevens verleend aan het personeelslid dat door de expert of de verantwoordelijke voor de dienst met de waarneming van de functies, vermeld in paragraaf 1, wordt belast bij tijdelijke afwezigheid of verhindering.

    In geval van tijdelijke afwezigheid of verhindering plaatst het betrokken personeelslid, boven de vermelding van zijn graad en handtekening, naargelang het geval de formule:

  11. "voor de expert, afwezig";

  12. "voor de verantwoordelijke voor de dienst, afwezig".

    Art. 5. § 1. De hiernavolgende bevoegdheden van de administrateur-generaal worden gedelegeerd aan de bekkencoördinatoren, de verantwoordelijken voor een team en de verantwoordelijken van de Vlaamse Milieumaatschappij:

  13. het ondertekenen van de briefwisseling, inclusief elektronische briefwisseling, over niet principiële kwesties, aan personeelsleden van de Vlaamse Milieumaatschappij en aan derden met uitzondering van alle briefwisseling aan de minister, het Rekenhof, de Interne Audit, de selector en de Inspectie van Financiën;

  14. het nemen van alle maatregelen die nodig zijn om de organisatie en de werking van het team of de groep personeelsleden waarvoor men verantwoordelijk is te optimaliseren en uit te voeren binnen de geldende richtlijnen;

  15. het toestaan van binnenlandse zendingen...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT