24 DECEMBER 2007. - Besluit van de Administrateur-generaal van de Vlaamse Milieumaatschappij houdende delegatie van beslissingsbevoegdheden aan de algemeen directeur, aan de afdelingshoofden, van specifieke beslissingsbevoegdheden aan de algemeen directeur, van specifieke beslissingsbevoegdheden aan het hoofd van de afdeling algemene zaken, van specifieke beslissingsbevoegdheden aan het hoofd van de afdeling operationeel waterbeheer, van specifieke beslissingsbevoegdheden aan het hoofd van de afdeling lucht, milieu en communicatie, van specifieke beslissingsbevoegdheden aan het hoofd van de afdeling economisch toezicht, van specifieke beslissingsbevoegdheden aan de personeelsleden van de afdeling operationeel waterbeheer en de afdeling ecologisch toezicht

De administrateur-generaal van de Vlaamse Milieumaatschappij,

Gelet op het kaderdecreet Beter Bestuurlijk Beleid van 18 juli 2003;

Gelet op het decreet van 18 juli 2003 betreffende het Integraal Waterbeleid;

Gelet op het decreet van 24 januari 1984 houdende maatregelen inzake het grondwaterbeheer, gewijzigd bij decreet van 22 december 1999 inzonderheid op artikel 28 undecies § 1;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 10 oktober 2003 tot regeling van de delegatie van beslissingsbevoegdheden aan de hoofden van de intern verzelfstandigde agentschappen van de Vlaamse overheid;

Gelet het besluit van de Vlaamse Regering van 9 september 2005 betreffende de geografische indeling van watersystemen en de organisatie van het integraal waterbeleid in uitvoering van Titel I van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, inzonderheid op artikel 7;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 13 januari 2006 houdende vaststelling van de rechtspositie van het personeel van de Vlaamse overheid;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 31 maart 2006 houdende de inwerkingtreding van het beleidsdomein Leefmilieu, Natuur en Energie;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 31 maart 2006 houdende de werking van het intern verzelfstandigd agentschap met rechtspersoonlijkheid « Vlaamse Milieumaatschappij »;

Gelet op het ministerieel besluit van 12 april 2006 tot delegatie van aanvullende en specifieke bevoegdheden aan het hoofd van het intern verzelfstandigde agentschap met rechtspersoonlijkheid « Vlaamse Milieumaatschappij » in het kader van het besluit van de Vlaamse Regering van 10 oktober 2003 tot regeling van de delegatie van beslissingsbevoegdheden aan de hoofden van de intern verzelfstandigde agentschappen;

Gelet op het besluit van de administrateur-generaal van 30 september 2007 houdende vaststelling van het organogram van de Vlaamse Milieumaatschappij;

Overwegende dat, met het oog op een efficiënte beleidsuitvoering, het aangewezen is om sommige bevoegdheden van de administrateur-generaal te delegeren aan de algemeen directeur en de afdelingshoofden en om sommige specifieke beslissingsbevoegdheden te delegeren aan de algemeen directeur, het hoofd van de afdeling Algemene Zaken, de afdeling Operationeel Waterbeheer, de afdeling Lucht, Milieu en Communicatie, van de afdeling Economisch Toezicht en aan de personeelsleden van de afdeling Operationeel Waterbeheer en afdeling Ecologisch Toezicht,

Besluit :

ALGEMENE DELEGATIES

Artikel 1. Volgende bevoegdheden van de administrateur-generaal worden gedelegeerd aan de algemeen directeur en de hoofden van de afdelingen :

1) Het ondertekenen van de briefwisseling, inclusief elektronische briefwisseling, aan personeelsleden van de VMM en aan derden met uitzondering van de briefwisseling en elektronische briefwisseling met de minister, de selector en Inspectie van Financiën;

2) Het nemen van de leiding van de hun toevertrouwde afdeling, uitoefenen van gezag, het zorgen voor de motivatie, orde en tucht over de personeelsleden;

3) Het geven van toestemming aan de personeelsleden van de afdeling om gebruik te maken van een eigen voertuig. Het toekennen van treinvorderingen voor zichzelf en voor de personeelsleden;

4) Het toestaan van binnenlandse zendingen en zendingsopdrachten van 1 dag in de buurlanden aan de personeelsleden;

5) Het ondertekenen van de betalingsborderels met betrekking tot de in het bestaansmiddelenprogramma van de administratieve begroting opgenomen basisallocaties waarover kan worden beslist;

6) Met betrekking tot de overheidsopdrachten.

  1. Het gunnen van overheidsopdrachten tot een bedrag dat de bedragen in onderstaande tabel niet overschrijdt :

    Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld

    Voornoemde bedragen zijn exclusief BTW. Het nemen van beslissingen inzake de uitvoering van overheidsopdrachten. Voor beslissingen met een financiële weerslag geldt de delegatie enkel binnen het voorwerp van de opdracht en tot een gezamenlijke maximale financiële weerslag van 15 % boven het initiële gunningsbedrag.

  2. a. Het goedkeuren van prijsherzieningen zonder beperking van het bedrag;

    1. Het goedkeuren van verrekeningen als daar geen bijkomende uitgaven van meer dan 25 % uit voortvloeien;

    2. Het goedkeuren van allerlei uitgaven die buiten de toepassing vallen van de wetgeving op de overheidsopdrachten en die betrekking hebben op taken van de VMM tot een bedrag van 65.000 euro excl. BTW per beslissing.

  3. a. Het nemen van beslissingen met betrekking tot het aangaan van verbintenissen en het nemen van de eraan verbonden vastleggingen, het goedkeuren van verplichtingen en de eruit voortvloeiende uitgaven en betalingen, het vaststellen van vorderingen en het verkrijgen van ontvangsten en inkomsten in het kader van de uitvoering van de begroting en binnen de perken van de in de begroting vastgestelde kredieten;

    1. Met betrekking tot de niet-gedelegeerde aangelegenheden, waarvoor de beslissing bij de Vlaamse Regering, de minister of een ander orgaan berust, heeft de in artikel 1.6.3 a bedoelde delegatie betrekking op de administratieve beslissingen en handelingen die, in het kader van de ontvangsten- en uitgavencyclus, noodzakelijk zijn voor de voorbereiding en de uitvoering van de beslissing van de Vlaamse Regering, de minister of het ander orgaan;

    2. De delegatie voorzien in artikel 1.6.3. a en b geldt onverminderd de bevoegdheden en opdrachten van de andere actoren in de ontvangsten- en uitgavencyclus, en onverminderd de verplichting tot het instellen van een functiescheiding bij de inrichting van de processen voor de financiële afhandeling van dossiers.

    7) Het verdelen van het aan de afdeling toegewezen krediet voor de betaling van reis- en maaltijdvergoedingen onder de personeelsleden;

    8) Het goedkeuren van vormingsactiviteiten voor de personeelsleden;

    9) De invordering en de inning van retributies en niet-fiscale schuldvorderingen;

    10) Het nemen van beslissingen inzake toezichts-, controle- en Inspectietaken;

    11) Het verlenen en intrekken van erkenningen;

    12) Het verlenen en intrekken van vergunningen;

    13) De invordering en inning van belastingen en heffingen;

    14) Het verlenen van gereglementeerde subsidies en andere vormen van financiële tussenkomsten met een gereglementeerd karakter.

    SPECIFIEKE DELEGATIES

    Art. 2. Volgende specifieke bevoegdheden van de administrateur-generaal...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT