1 AUGUSTUS 2006. - Besluit van de administrateur-generaal van het agentschap Vlaamse Belastingdienst tot subdelegatie van sommige bevoegdheden aan personeelsleden van het agentschap Vlaamse Belastingdienst

Financiën en Begroting

De Administrateur-generaal van het Agentschap Vlaamse belastingdienst,

Gelet op de wet van 13 juli 1987 betreffende het kijk- en luistergeld, inzonderheid op artikel 14, 18, 21 en 26, gewijzigd bij het decreet van 29 maart 2002;

Gelet op het Wetboek van de inkomstenbelastingen 1992, wat de onroerende voorheffing in het Vlaamse Gewest betreft;

Gelet op het decreet van 19 april 1995 houdende maatregelen ter bestrijding en voorkoming van leegstand en verwaarlozing van bedrijfsruimten, inzonderheid op artikel 24, 26, 27, 29, 30, 32 en 33, laatst gewijzigd bij het decreet van 24 juni 2005;

Gelet op het decreet van 22 december 1995 houdende bepalingen tot begeleiding van de begroting 1996, inzonderheid op artikel 38, 39 en 40;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 1995 betreffende de invordering van niet-fiscale schuldvorderingen voor de Vlaamse Gemeenschap en de instellingen die eronder ressorteren, laatst gewijzigd bij het besluit van de Vlaamse Regering van 14 januari 2005;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 16 mei 1995 betreffende de invordering van niet-fiscale schuldvorderingen voor het Vlaamse Gewest en de instellingen die eronder ressorteren, laatst gewijzigd bij het besluit van de Vlaamse Regering van 14 januari 2005;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 18 november 1997 betreffende de vrijstelling van successierechten voor familiale ondernemingen en familiale vennootschappen, laatst gewijzigd bij het besluit van de Vlaamse Regering van 14 juli 2006;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 10 oktober 2003 tot regeling van de delegatie van beslissingsbevoegdheden aan de hoofden van de intern verzelfstandigde agentschappen van de Vlaamse overheid, inzonderheid op artikel 19 en 20;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 11 juni 2004 tot oprichting van het agentschap Vlaamse Belastingdienst, gewijzigd bij besluit van de Vlaamse Regering van 14 juli 2006;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 4 februari 2005 tot uitvoering van artikel 55ter en 55quater van het Wetboek der Successierechten, inzonderheid op artikel 6, gewijzigd bij het besluit van de Vlaamse Regering van 14 juli 2006;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 3 juni 2005 met betrekking tot de organisatie van de Vlaamse administratie, gewijzigd bij het besluit van de Vlaamse Regering van 7 oktober 2005;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 23 juni 2006 tot operationalisering van het beleidsdomein Financiën en Begroting;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 25 juli 2006 betreffende de aanstelling van een administrateur-generaal bij de IVA Vlaamse Belastingsdienst;

Gelet op het ministerieel besluit van 4 augustus 1987 betreffende het kijk- en luistergeld, inzonderheid op artikel 4, gewijzigd bij de besluiten van de Vlaamse Regering van 3 december 1999 en 23 juni 2006;

Gelet op het ministerieel besluit van 24 oktober 2005 houdende oprichting en samenstelling van de commissie vrijstellingen leegstand, inzonderheid op artikel 1, § 2, zoals gewijzigd;

Gelet op het ministerieel besluit van 30 juni 2006 houdende delegatie van sommige bevoegdheden inzake financiën en begroting aan de leidend ambtenaren van het Vlaams Ministerie van Financiën en Begroting, inzonderheid op artikel 4;

Gelet op het ministerieel besluit van 13 juli 2006 houdende aanduiding tot tijdelijk titularis van de managementfunctie van N-niveau voor het intern verzelfstandigd agentschap Vlaamse Belastingdienst;

Gelet op het besluit van de secretaris-generaal van het departement Algemene Zaken en Financiën van 25 september 2001 houdende delegatie van bevoegdheden inzake personeelszaken, algemene werking en organisatie van het departement Algemene Zaken en Financiën, gewijzigd bij de besluiten van dezelfde secretaris-generaal van 23 december 2002, 1 augustus 2003 en 27 februari 2004, voor wat het agentschap Vlaamse Belastingdienst betreft;

Gelet op het besluit van de directeur-generaal van de administratie Budgettering, Accounting en Financieel Management van 11 februari 1998 houdende delegatie van de bevoegdheid tot het afleveren van de attesten als bedoeld in het besluit van de Vlaamse Regering van 18 november 1997 betreffende het verlaagd tarief der successierechten voor familiale ondernemingen en familiale vennootschappen;

Gelet op het besluit van de waarnemend directeur-generaal van de administratie budgettering, accounting en financieel management van 19 maart 1999 houdende subdelegatie van sommige bevoegdheden inzake financiën en begroting aan ambtenaren van de administratie budgettering, accounting en financieel management.

Gelet op het besluit van de directeur-generaal van de administratie Budgettering, Accounting en Financieel Management van 10 november 2003 houdende aanwijzing van de ambtenaren belast met de vestiging en de invordering van de onroerende voorheffing;

Gelet op het besluit van de directeur-generaal van de administratie Budgettering, Accounting en Financieel Management van 1 april 2004 houdende aanwijzing van de ambtenaren belast met de aanvaarding van het proces-verbaal van sluiting van rangregeling in het kader van de inning van de onroerende voorheffing;

Gelet op het besluit van de directeur-generaal van de administratie Budgettering, Accounting en Financieel Management van 6 mei 2004 houdende delegatie van de bevoegdheid om advocaten aan te stellen, gewijzigd bij besluit van de directeur-generaal van 11 juni 2004;

Gelet op het besluit van de directeur-generaal van de administratie Budgettering, Accounting en Financieel Management van 21 juni 2004 houdende aanwijzing van de ambtenaren die in naam van het Vlaams Gewest in persoon voor de hoven en rechtbanken kunnen verschijnen om de opname van een schuldvordering betreffende de onroerende voorheffing te kunnen vorderen;

Gelet op het besluit van de directeur-generaal van de administratie Budgettering, Accounting en Financieel Management van 19 januari 2005 houdende aanwijzing van de ambtenaren die in naam van het Vlaamse Gewest in persoon voor de hoven en rechtbanken kunnen verschijnen om de opname van het schuldvordering te kunnen vorderen en die belast zijn met de aanvaarding van het proces-verbaal van sluiting van rangregeling dit betreffende de leegstandsheffing bedrijfsruimten;

Gelet op het besluit van de directeur-generaal van de administratie Budgettering, Accounting en Financieel Management van 11 oktober 2005 houdende delegatie van de bevoegdheid tot het afleveren van de attesten als bedoeld in artikel van het besluit van de Vlaamse Regering van 4 februari 2005 tot uitvoering van artikel 33ter en 55quater van het Wetboek van Successierechten;

Gelet op het besluit van de directeur-generaal van de administratie Budgettering, Accounting en Financieel Management van 15 december 2005 houdende aanwijzing van de leden en de plaatsvervangende leden uit de administratie Budgettering, Accounting en Financieel Management (Abafim), die zetelen in de Commissie Vrijstellingen Leegstand Woningen;

Gelet op het besluit van de directeur-generaal van de administratie Budgettering, Accounting en Financieel Management van 29 augustus 2005 houdende aanwijzing van de ambtenaren van de afdeling Financieel Management die als vertegenwoordiger van de Vlaamse Gemeenschap kunnen optreden bij de aanvaarding van het proces-verbaal van sluiting van rangregeling, en houdende de aanwijzing van de ambtenaren van de afdeling Financieel Management die in naam van het Vlaamse Gewest in persoon voor de hoven en rechtbanken kunnen verschijnen om de opname van een schuldvordering te vorderen;

Gelet op het besluit van de waarnemend directeur-generaal van de administratie budgettering, accounting en financieel management van 19 maart 1999 houdende subdelegatie van sommige bevoegdheden inzake financiën en begroting aan ambtenaren van de administratie budgettering, accounting en financieel management,

Besluit :

HOOFDSTUK I. - Algemene bepalingen

Artikel 1. Dit besluit is van toepassing op het agentschap Vlaamse Belastingdienst.

Art. 2. Voor de toepassing van dit besluit wordt verstaan onder :

  1. subentiteit : een onderdeel van het agentschap Vlaamse Belastingdienst, belast met bepaalde (deel)processen van het agentschap. Deze subentiteiten worden bepaald door de administrateur-generaal van het agentschap.

  2. hoofd van een subentiteit : het personeelslid dat belast is met de leiding van een subentiteit;

  3. minister : de Vlaamse minister, bevoegd voor de fiscaliteit.

    Art. 3. § 1. De bij dit besluit aan de hoofden van de subentiteiten gedelegeerde beslissingsbevoegdheden worden uitgeoefend binnen de perken en met inachtname van de voorwaarden en modaliteiten die zijn vastgelegd in de bepalingen van de relevante wetten, decreten, besluiten, omzendbrieven, dienstorders en andere vormen van reglementeringen, instructies, richtlijnen en beslissingen.

    § 2. De bij dit besluit aan het hoofd van een subentiteit gedelegeerde beslissingsbevoegdheden kunnen enkel uitgeoefend worden inzake aangelegenheden die tot de taken van de betrokken subentiteit behoren.

    Art. 4. De bij dit besluit verleende delegaties hebben zowel betrekking op de apparaatskredieten als op de beleidskredieten.

    Art. 5. De in dit besluit vermelde bedragen zijn bedragen, exclusief de belasting over de toegevoegde...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT