Algemeen

Auteur:Ruth Boel
Pagina's:15-19
SAMENVATTING

1. Waarom is het belangrijk om uw bedrijf te organiseren? A. Aangenaam voor uzelf. B. Vertrouwen wekken bij uw leveranciers en klanten. C. Goedkoper bij de boekhouder. D. Tijdsbesparend. 2. Wat kan u organiseren?. A. Uw kantoor. B. Uw papieren of documenten. C. Uw computer. D. Uw aktetas of boekentas. E. Uw auto of bestelwagen. F. Uw winkel. G. Uw magazijn. 3. Wanneer kan u best organiseren? 4.... (volledige samenvatting weergeven)

 
INDEX
GRATIS UITTREKSEL

Page 15

1. Waarom is het belangrijk om uw bedrijf te organiseren?
A Aangenaam voor uzelf

Er is niets zo vervelend als het gevoel de controle te verliezen over uw bedrijf. U wordt onzeker en verliest zelf het vertrouwen in uw eigen bedrijf. Als uw bedrijf goed georganiseerd en ordelijk is, is het veel aangenamer om er zelf in te werken. Creëer een positieve omgeving waar alles in een handomdraai te vinden is; dat is gemakkelijk voor uzelf, maar ook voor anderen. Misschien valt u wel eens ziek of heeft u geen tijd en moet iemand u vervangen.

B Vertrouwen wekken bij uw leveranciers en klanten

Als er klanten of leveranciers bij u op kantoor, in uw magazijn of in uw winkel komen, zullen ze veel meer vertrouwen in uw bedrijf hebben als het er net en georganiseerd uitziet. Wanorde en rommel vertalen zich ook bij hen in een onaangenaam gevoel. Ze kunnen zich moeilijk voorstellen dat u de werken of de levering bij hen netjes gaat uitvoeren als het bij u op kantoor of in het magazijn een puinhoop is. Als u tijdens een telefoongesprek met uw klant direct zijn offerte kan vinden of de prijslijst die uw leverancier vorige week opstuurde, komt u veel professioneler over. In de zakenwereld gaat het immers om professionalisme en vertrouwen.

Page 16

C Goedkoper bij de boekhouder

Vele kleine bedrijven doen aan ‘schoendoosboekhouding’ : alle facturen, bankuittreksels en brieven worden door elkaar in een doos gestopt en worden zo aan de boekhouder afgegeven.

De tijd die deze man nodig heeft om uw papieren te sorteren, gaat hij aanrekenen aan uw bedrijf. Die kostelijke uren kan u uitsparen door zelf gewoon wat te organiseren. Dat kost niks, alleen een beetje moeite en zelfdiscipline.

D Tijdsb Tijdsbesparend esparend

U hoort een zelfstandige wel eens klagen dat hij/zij nooit tijd heeft. Als uw bedrijf en uw administratie goed georganiseerd zijn, bespaart u veel tijd. Het is net die wanorde en slechte organisatie die zoveel tijd opslorpt. Kostbare tijd...

Om verder te lezen

PROBEER HET UIT