8 SEPTEMBER 2022. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot goedkeuring van de oprichting van een vestigingsplaats voor gespecialiseerd basisonderwijs van type 5 op de site van het « Centre Hospitalier Régional Sambre et Meuse » dat verbonden is met de 'Ecole Clinique primaire' te Montignies-sur-Sambre

De Regering van de Franse Gemeenschap

Gelet op het decreet van 3 maart 2004 houdende organisatie van het gespecialiseerd onderwijs, artikel 185;

Gelet op het Wetboek voor basis- en secundair onderwijs, artikel 1.7.3-1. § 2, 6° ;

Overwegende de aanvraag van de inrichtende macht van de « Ecole Clinique » om een vestigingsplaats voor het gespecialiseerd basisonderwijs van type 5 te organiseren op de site van het « Centre Hospitalier Régional Sambre et Meuse" gevestigd rue Chère-Voie, 75, te 5060 Sambreville;

Overwegende dat de vestigingsplaats niet in dezelfde gemeente gevestigd is als de "Ecole Clinique primaire d'enseignement spécialisé " te Charleroi;

Overwegende de wens van de "Ecole Clinique » om haar partnerschappen in ziekenhuisomgevingen uit te breiden;

Overwegende dat de "CHRSM » een gunstig antwoord gegeven heeft aan de « Ecole clinique »;

Overwegende dat het provinciaal onderwijs van Namen geen gelijkwaardige structuur heeft, en dat het verzorgings- en woongebied van Sambreville dichter bij de streek van Charleroi ligt dan bij Namen;

Overwegende dat indien de vestigingsplaatsen niet in dezelfde gemeente zijn gelegen als die van het hoofdgebouw, hiervoor een afwijkingsverzoek van de regering dient te worden ingediend;

Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 23 augustus 2022;

Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Begroting van 8 september 2022;

Op de voordracht van de Minister van Onderwijs;

Na beraadslaging,

Besluit :

Artikel 1. De Regering kent, in afwijking van artikel 185 van het decreet van 3 maart 2004 houdende...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT