7 MEI 2021. - Besluit van de administrateur-generaal houdende de organisatie van het agentschap Digitaal Vlaanderen en tot vaststelling van het organogram

Rechtsgronden

Dit besluit is gebaseerd op:

- het Bestuursdecreet van 7 december 2018, artikel III.2;

- het besluit van de Vlaamse Regering van 25 juli 2014 tot delegatie van beslissingsbevoegdheden aan de leden van de Vlaamse Regering, artikel 14;

- het besluit van de Vlaamse Regering van 30 oktober 2015 tot regeling van de delegatie van beslissingsbevoegdheden aan de hoofden van de departementen en van de intern verzelfstandigde agentschappen, artikel 10;

- het besluit van de Vlaamse Regering van 18 maart 2016 houdende de oprichting van het intern verzelfstandigd agentschap Digitaal Vlaanderen en de vaststelling van de werking, het beheer en de boekhouding van het Eigen Vermogen Digitaal Vlaanderen, het laatst gewijzigd bij het besluit van de Vlaamse Regering van 7 mei 2021;

- het besluit van de administrateur-generaal van 26 april 2019 houdende de organisatie van het agentschap Informatie Vlaanderen en tot vaststelling van het organogram.

DE ADMINISTRATEUR-GENERAAL VAN HET AGENTSCHAP DIGITAAL VLAANDEREN BESLUIT:

HOOFDSTUK 1. - De organisatiestructuur van het agentschap Digitaal Vlaanderen, hierna het agentschap te noemen

Artikel 1. Het agentschap bestaat uit de volgende subentiteiten:

  1. de afdeling Informatiekanalen op N-1 niveau, geleid door een afdelingshoofd;

  2. de afdeling Gegevens- en Dienstenintegratie op N-1 niveau, geleid door een afdelingshoofd;

  3. de afdeling ICT op N-1 niveau, geleid door een afdelingshoofd;

  4. de afdeling IT Shared Services op N-1 niveau, geleid door een afdelingshoofd;

  5. de afdeling Ondersteunende Diensten op N-1 niveau, geleid door een afdelingshoofd;

  6. de staf onder de leiding van de administrateur-generaal.

    Art. 2. Het organogram van het agentschap is opgenomen in de bijlage die bij dit besluit is gevoegd.

    HOOFDSTUK 2. - Taken van de subentiteiten

    Art. 3. De afdeling Informatiekanalen staat onder meer in voor:

  7. het programma Webplatform Vlaanderen/Burgerprofiel.

  8. het programma Contactcenter.

    Art. 4. De afdeling Gegevens- en Dienstenintegratie staat onder meer in voor:

  9. het programma Authentieke Gegevensbronnen;

  10. het programma Kruispuntbank Vlaanderen;

  11. het programma Informatieportaal voor Professionals;

  12. het programma FLEPOS.

    Art. 5. De afdeling ICT staat onder meer in voor:

  13. strategie en ondersteuning;

  14. basisdiensten;

  15. applicatie- en platformdiensten.

    Art. 6. De afdeling IT Shared Services staat onder meer in voor:

  16. infrastructuur;

  17. tooling support en IT contract;

  18. security;

  19. architectuur;

  20. ...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT