30 SEPTEMBER 2021. - Ministerieel besluit ter uitvoering van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 15 juli 2021 tot instelling van een huurtoelage

De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Huisvesting,

Gelet op de ordonnantie van 17 juli 2003 houdende de Brusselse Huisvestingscode

Gelet op het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 15 juli 2021 tot instelling van een huurtoelage, artikels 8 en 15;

Gelet op de gelijke kansen test uitgevoerd op 7 juli 2020 in toepassing van de ordonnantie van 4 oktober 2018 tot invoering van de gelijke kansentest;

Overwegende dat artikels 8 en 15, tweede lid van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 15 juli 2021 aan de appreciatie van de Minister overgelaten worden,

Besluit :

Artikel 1. § 1. In overeenstemming met artikel 8 van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 15 juli 2021 tot instelling van een huurtoelage kan het Bestuur vragen dat het aanvraagformulier vergezeld wordt door volgende documenten om over een volledig dossier te beschikken :

  1. het aanslagbiljet met betrekking tot de inkomsten ontvangen tijdens het op twee na laatste jaar voorafgaand aan het jaar van de aanvraag. De aanslagbiljetten van alle gezinsleden die meerderjarig waren op 1 januari van het op twee na laatste jaar voorafgaand aan het jaar van de aanvraag dienen te worden overgemaakt;

  2. een attest van gezinssamenstelling uitgereikt door de gemeentediensten van de woonplaats op het ogenblik van de indiening van de aanvraag. Dit attest max hoogstens een maand oud zijn, te rekenen vanaf de dag van indiening van de aanvraag tot huurtoelage;

  3. voor de personen bedoeld in artikel 1, 10° van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 15 juli 2021 tot instelling van een huurtoelage, een attest van erkenning van de handicap, uitgereikt door de Federale Overheidsdienst Sociale Zekerheid of door een ziekenfonds, dat de graad of het percentage handicap vermeldt;

  4. een kopie van het huurcontract, op naam van de aanvrager, diens echtgeno(o)t(e) of wettelijk samenwonende, van de woning die gehuurd wordt op de dag van indiening van de aanvraag;

    In afwijking van het vorig lid mag de kopie van het huurcontract vervangen worden door een attest uitgereikt door de FOD Financiën dat minstens volgende gegevens vermeld: naam en adres van de verhuurder, naam en adres van de huurder, adres van het goed, datum van aanvang, huurprijs, afsluitdatum van het huurcontract;

  5. een attest van de Openbare Vastgoedmaatschappij bij dewelke de aanvrager is ingeschreven met het ook op de toekenning van een sociale woning. Dit...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT