22 JULI 2021. - Besluit van de administrateur-generaal van de Openbare Vlaamse Afvalstoffenmaatschappij tot regeling van de delegatie van handtekening aan sommige personeelsleden van de Openbare Vlaamse Afvalstoffenmaatschappij

Rechtsgronden

Dit besluit is gebaseerd op:

-de bijzondere wet van 8 augustus 1980 tot hervorming der instellingen, artikel 87, § 1, gewijzigd bij de bijzondere wet van 16 juli 1993;

- het besluit van de Vlaamse Regering van 30 oktober 2015 tot regeling van de delegatie van beslissingsbevoegdheden aan de hoofden van de departementen en van de intern verzelfstandigde agentschappen, artikel 20.

Motivering

Dit besluit is gebaseerd op het volgende motief:

- Voor een efficiënte en resultaatgerichte interne organisatie is het wenselijk om een delegatie van handtekening te geven aan sommige personeelsleden van de Openbare Vlaamse Afvalstoffenmaatschappij.

Juridisch kader

Dit besluit sluit aan bij de volgende regelgeving:

- het decreet van 5 april 1995 houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid;

- het Bodemdecreet van 27 oktober 2006;

- het decreet van 23 december 2011 betreffende het duurzaam beheer van materiaalkringlopen en afvalstoffen;

- het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2004 betreffende de subsidiëring van bepaalde werken, leveringen en diensten die in het Vlaamse Gewest door of op initiatief van lokale besturen of ermee gelijkgestelde rechtspersonen worden uitgevoerd;

- het besluit van de Vlaamse Regering van 20 mei 2005 tot vaststelling van de bijzondere regelen inzake de erkenning en de subsidiëring van kringloopcentra;

- het besluit van de Vlaamse Regering van 13 januari 2006 houdende vaststelling van de rechtspositie van het personeel van de diensten van de Vlaamse overheid;

- het VLAREBO-besluit van 14 december 2007;

- het besluit van de Vlaamse Regering van 12 december 2008 tot uitvoering van titel XVI van het decreet van 5 april 1995 houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid;

- het VLAREL van 19 november 2010;

- het VLAREMA-besluit van 17 februari 2012;

- het besluit van de Vlaamse Regering van 21 juni 2013 betreffende de dierlijke bijproducten en afgeleide producten.

DE ADMINISTRATEUR-GENERAAL VAN DE OPENBARE VLAAMSE AFVALSTOFFENMAATSCHAPPIJ BESLUIT:

HOOFDSTUK 1. - Algemene bepalingen

Artikel 1. In dit besluit wordt verstaan onder OVAM: de Openbare Vlaamse Afvalstoffenmaatschappij.

Art. 2. De delegaties van handtekening, gedelegeerd in dit besluit, worden uitgeoefend binnen de perken en met inachtneming van de voorwaarden en modaliteiten die zijn vastgelegd in de bepalingen van relevante wetten, decreten, besluiten, omzendbrieven, dienstorders en andere vormen van reglementeringen, richtlijnen en beslissingen, en van het ondernemingsplan.

De delegaties van handtekening, gedelegeerd in dit besluit, kunnen alleen uitgeoefend worden voor de aangelegenheden die tot de taken van de afdeling in kwestie behoren.

Art. 3. Als in dit besluit voor bepaalde aangelegenheden expliciet een delegatie van handtekening gegeven wordt, omvat die delegatie ook:

  1. de beslissingen die moeten worden genomen in het kader van de voorbereiding en de uitvoering van die aangelegenheden;

  2. de beslissingen van ondergeschikt belang of aanvullende aard die noodzakelijk zijn voor de uitoefening van die aangelegenheden of er inherent deel van uitmaken;

  3. het sluiten van overeenkomsten.

    Art. 4. De delegaties, vermeld in dit besluit, hebben zowel betrekking op de apparaatskredieten als op de beleidskredieten.

    Art. 5. De bedragen, vermeld in dit besluit, zijn exclusief de belasting over de toegevoegde waarde.

    HOOFDSTUK 2. - Algemene delegaties

    Afdeling 1. - Delegatie voor communicatie

    Art. 6. De heer Danny Wille, de heer Christof Delatter, mevrouw Ann Cuyckens en de heer Luc Goeteyn hebben, ieder wat zijn of haar afdeling betreft, delegatie van handtekening om de schriftelijke communicatie, inclusief de elektronische communicatie, zowel intern als extern, van de OVAM te ondertekenen, met uitzondering van de schriftelijke communicatie, inclusief de elektronische communicatie, met:

  4. federale of regionale ministers en staatssecretarissen, en hun kabinetsmedewerkers;

  5. parlementsleden;

  6. de pers.

    Art. 7. De heer Jan Verheyen heeft delegatie van handtekening om:

  7. de schriftelijke en mondelinge communicatie, inclusief de elektronische communicatie, met de pers te ondertekenen en te voeren;

  8. persberichten te publiceren.

    Afdeling 2. - Delegatie voor interne organisatie en werking

    Art. 8. De personen, vermeld in artikel 6, hebben delegatie van handtekening om:

  9. de hun toevertrouwde afdeling te leiden, te zorgen voor de organisatie van de taken, het goed functioneren van de afdeling, gezag uit te oefenen, en te zorgen voor de motivering en de orde bij de personeelsleden;

  10. de personeelsleden van de afdeling te evalueren;

  11. beslissingen te nemen over dienstvrijstellingen, werkregime, plaats- en tijdsonafhankelijk werken (PTOW) en verloven, met uitzondering van verloven voor tewerkstelling bij een externe werkgever of bij een Vlaams ministerieel kabinet;

  12. dienstreizen, met uitzondering van buitenlandse reizen, toe te staan en toestemming te verlenen om zich voor de dienstreis te verplaatsen met eigen wagen, dienstwagen, trein of fiets;

  13. beslissingen te nemen over overuren en meerprestaties;

  14. vergoedingen goed te keuren;

  15. aanvragen voor kastoelage, carpooltoelage, gevaartoelage en toelage voor prestaties buiten de normale arbeidstijd te behandelen.

    De personeelsbeheersystemen Vlimpers en Xtremis worden daarbij gebruikt volgens de geldende afspraken.

    Afdeling 3. - Delegatie voor de uitvoering van de begroting

    Art. 9. De personen, vermeld in artikel 6, hebben delegatie van handtekening om voor de uitvoering van dat deel van de begroting waarvoor de afdeling verantwoordelijk is en binnen de perken van de in de begroting vastgestelde kredieten, beslissingen te nemen over het aangaan van verbintenissen en het nemen van de eraan verbonden vastleggingen, het goedkeuren van verplichtingen en de eruit voortvloeiende uitgaven en betalingen, het vaststellen van vorderingen en het verkrijgen van ontvangsten en inkomsten.

    Met betrekking tot de niet-gedelegeerde aangelegenheden waarvoor de beslissing bij de Vlaamse Regering, de minister, de administrateur-generaal van de OVAM of een ander orgaan berust, heeft de delegatie, vermeld in het eerste lid, betrekking op de administratieve beslissingen en handelingen die, in het kader van de ontvangsten- en uitgavencyclus, noodzakelijk zijn voor de voorbereiding en de uitvoering van de beslissing van de Vlaamse Regering, de minister, de administrateur-generaal van de OVAM of het andere orgaan.

    Afdeling 4. - Delegatie voor overheidsopdrachten

    Art. 10. De personen, vermeld in artikel 6, hebben delegatie van handtekening om overheidsopdrachten en raamovereenkomsten te plaatsen tot het maximumbedrag, vermeld in de onderstaande tabel:

    Openbare of niet-openbare-procedure Mededingingsprocedure met onderhandeling, vereenvoudigde onderhandelings-procedure met...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT