20 SEPTEMBER 2018. - Besluit van de administrateur-generaal houdende indeling van het Agentschap Binnenlands Bestuur in subentiteiten en tot vaststelling van het organogram

DE ADMINISTRATEUR-GENERAAL VAN HET AGENTSCHAP BINNENLANDS BESTUUR,

Gelet op het kaderdecreet bestuurlijk beleid van 18 juli 2003, inzonderheid de artikelen 4, 6 en 7, zoals gewijzigd;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 3 juni 2005 met betrekking tot de organisatie van de Vlaamse administratie, zoals gewijzigd;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 28 oktober 2005 tot oprichting van het intern verzelfstandigd agentschap "Agentschap Binnenlands Bestuur", zoals gewijzigd;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 30 oktober 2015 tot regeling van de delegatie van beslissingsbevoegdheden aan de hoofden van de departementen en van de intern verzelfstandigde agentschappen, inzonderheid artikel 10;

Gelet op het besluit van de administrateur-generaal van het Agentschap Binnenlands Bestuur van 20 maart 2015 houdende de indeling van het agentschap in subentiteiten en tot vaststelling van het organogram, zoals gewijzigd,

Besluit :

HOOFDSTUK 1. - De subentiteiten van het Agentschap Binnenlands Bestuur

Artikel 1. Het Agentschap Binnenlands Bestuur is ingedeeld in de volgende subentiteiten:

  1. het DigiTeam;

  2. de afdeling Personeel & Organisatie;

  3. de afdeling Beleidscoördinatie en Kenniscentrum;

  4. de afdeling Lokale Organisatie en Werking;

  5. de afdeling Lokale Samenwerking, Verzelfstandiging en Personeel;

  6. de afdeling Lokale Financiën;

  7. de afdeling Beleid Steden, Brussel en Vlaamse Rand;

  8. de afdeling Gelijke Kansen, Integratie en Inburgering.

    HOOFDSTUK 2. - Taken van de subentiteiten

    Art. 2. Het DigiTeam staat in voor:

  9. de ICT-strategie (incl. strategische ICT-projecten);

  10. het ICT-beheer en -beleid;

  11. de ICT- en organisatorische aspecten van de verkiezingen.

    Art. 3. De afdeling Personeel & Organisatie staat onder meer in voor:

  12. HRM-beleid (incl. welzijn op het werk);

  13. VTO-beleid (Vorming, Training en Opleiding);

  14. organisatiecultuur (incl. integriteit);

  15. interne en externe communicatie (incl. crisiscommunicatie);

  16. informatiebeheer;

  17. projectmethodologie;

  18. doelstellingenmanagement (OP);

  19. proces- en risicomanagement (BPM en BCM);

  20. financieel management (begroting & boekhouding);

  21. logistiek en facility (o.a. locatiesecretariaten);

  22. organisatiebeheersing (incl. contacten Audit Vlaanderen);

  23. klachtenbehandeling interne werking;

  24. centraal register openbaarheid van bestuur.

    Art. 4. De afdeling Beleidscoördinatie en Kenniscentrum staat onder meer in voor:

  25. de coördinatie van de bijdrage aan het regeerprogramma;

  26. de coördinatie van de beleidsnota en de beleidsbrieven;

  27. de...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT