14 JULI 2022. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot toekenning voor het schooljaar 2022-2023 van een afwijking van de rationalisatienormen aan sommige inrichtingen voor secundair onderwijs

De Regering van de Franse Gemeenschap,

Gelet op het decreet van 29 juli 1992 houdende organisatie van het secundair onderwijs met volledig leerplan, inzonderheid op de artikelen 3, 4, 5bis, 5quinquies en 5sexies, zoals gewijzigd;

Gelet op het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 16 mei 2013 tot bepaling van de lijst van de indicatoren die de Regering in staat stellen meerdere inrichtingen toe te laten zich te herstructureren of afwijkingen toe te staan betreffende de autonome observatiegraden, de delokalisaties, de normen inzake inrichtingsbehoud, alsook de normen inzake behoud per jaar, graad en optie, zoals gewijzigd;

Gelet op het advies van de Algemene Overlegraad voor het secundair onderwijs, gegeven op 19 mei 2022;

Overwegende dat het « Athénée van Bouillon-Paliseul » over uitzonderlijke omstandigheden beschikt in verband met de rurale specificiteit en zijn aard;

Overwegende dat het « Athénée Ganenou » te Ukkel een enig opvoedingsproject ontwikkelt, gezien zijn specificiteit;

Overwegende dat het College « Les Tournesols » te Brussel een enig opvoedingsproject ontwikkelt, gezien zijn specificiteit;

Overwegende dat de « Ecole Polytechnique » te Herstal een plan voor de herverdeling van haar opties voordraagt;

Overwegende dat het "Institut Saint-Joseph-Sacré-Coeur de La Roche" een bijzonder pedagogisch en opvoedingsproject ontwikkelt;

Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 30 juni 2022;

Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Begroting van 14 juli 2022;

Op de voordracht van de Minister van Onderwijs;

Na beraadslaging,

Besluit :

Artikel 1. Er wordt een afwijking van de rationalisatienormen, bepaald in de artikelen 3 en 4 van het decreet van 29 juli 1992 houdende organisatie van het...

Pour continuer la lecture

SOLLICITEZ VOTRE ESSAI

VLEX uses login cookies to provide you with a better browsing experience. If you click on 'Accept' or continue browsing this site we consider that you accept our cookie policy. ACCEPT